Van de sneeuw naar de zon - Reisverslag uit Digana, Sri Lanka van Jennie Bruining - WaarBenJij.nu Van de sneeuw naar de zon - Reisverslag uit Digana, Sri Lanka van Jennie Bruining - WaarBenJij.nu

Van de sneeuw naar de zon

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

02 Februari 2015 | Sri Lanka, Digana

Vrijdagnacht was het dan zover, de wekker ging om half vier en de tassen stonden al klaar. Onderweg naar Düsseldorf waar mijn eerste reis begon naar Abu Dabai en waar ik overstapte om het grote avontuur in Sri Lanka aan te gaan. Mijn eerste reis duurde 6,5 uur en we vlogen weg in het donker en kwamen aan toen het ook donker was. Vervolgens in Abu Dabai bleek dat we bijna 2 uur vertraging hadden maar dat dit heel normaal is voor de reis naar Sri Lanka, onder het motto 'alles op z'n tijd'. Na weer drie uur vliegen kwamen we zondagochtend om half 8 aan in Colombo waar de temperatuur rond de 25 graden was, dikke prima! Vervolgens gingen we op zoek naar de taxi richting Home of Hope. Dit was een redelijk moeilijke opdracht want we zagen geen bordje met onze namen er op. Ook liepen we redelijk tegen de stroming in want alle mensen in Sri Lanka rijden aan de linkerkant. Uiteindelijk konden we de taxi chauffeur vinden en kwamen de laatste 3,5 uur reizen in zicht. M'n ogen sluiten lukte helaas niet want het verkeer in Sri Lanka is echt ongelofelijk. De mensen hier toeteren wanneer ze inhalen en al het verkeer rijdt door elkaar heen. Toch ging niet al mijn aandacht naar het verkeer want de omgeving is erg mooi. Overal palmbonen, bananenbomen, kokosnootbomen en nog veel meer.
We kwamen steeds dichterbij Home of Hope en er stonden veel mensen die vriendelijk zwaaiden en lachten. De mensen hier zijn erg aardig en het huis waar we in wonen heeft een erg mooi uitzicht op de bananenbomen. Waar we regelmatig verschillende dieren zien waaronder apen en eekhoorntjes maar ook veel zwerfhonden. Helaas kwamen er 's avonds minder leuke dieren tevoorschijn zoals ratten, gekko's en kakkerlakken. Door de lange vlucht heb ik gelukkig goed geslapen en heb er niet veel last van gehad.
De volgende dag hebben we een rondleiding gekregen waar we gaan werken de aankomende tijd en zijn we flink aan het opruimen geweest. We laten er geen gras over groeien want aanstaande woensdag gaan we een presentatie geven aan de ouders van autistische kinderen die langskomen voor de therapie.
De mensen hier in Sri Lanka eten alleen maar rijst, 's ochtends, 's middags en 's avonds. Ze eten het ook nog eens met hun handen wat moeilijker is dan ik dacht. Het vervoer hier in Sri Lanka is ook erg leuk namelijk met de Tuktuk. Tot nu toe bevalt het me hier prima en ben benieuwd wat ik nog meer ga beleven!

• 02 Februari 2015 - 17:55

Mama:

Hoi lieverd,

Wat een mooi verslag. Wat een belevenis en wat een ervaring..... Mooie foto's. Ik hoop dat de enge dieren je met rust zullen laten, hahaha. Pas goed op jezelf, lekker genieten van alle nieuwe ervaringen! Dikke kus en much loves van papa en mama.

• 02 Februari 2015 - 19:37

Opa Peerdtje:

Zit net je mail te lezen.
    Erg leuk.
    Ga het wel volgen denk ik.

Heb een mooie tijd.

groetjes
    Opa

• 02 Februari 2015 - 19:51

Nathalie:

Hoi Jennie, wat super vet dat je er nu ook echt bent, in Zürich maakte je me er al enthousiast over. Heel veel plezier, geniet van het mooie weer en het mooie vak PMT!
    Nathalie

• 03 Februari 2015 - 19:08

Wuppie Van Klinken:

Hoi Jennie

Ik had net een app naar je moeder gestuurd en ze gaf mij dit adres. Het is leuk om zo je belevenissen te kunnen volgen. Veel plezier en geniet er van. De tijd vliegt vast snel voorbij.

Groetjes Wuppie

• 03 Februari 2015 - 20:06

EdGeWe:

Hai Jennie,
    Geweldig dat je er nu echt bent. Ziet er goed uit allemaal,lekker eten?
    Wij gaan je volgen! Liefs wij.

• 03 Februari 2015 - 20:08

Marianne Lunenborg-Wind:

Hey Jennie...heel veel plezier daar en pas goed op jezelf. Groetjes Marianne en Herman en Jolanda en Rik natuurlijk

• 04 Februari 2015 - 21:21

Jeene En Zwaantje:

Hoi Jennie,

We hebben jouw reisverslag van 2 febr. gelezen en de foto's bekeken. Erg mooi!
    Fijn dat de lange reis voorspoedig en zonder al te veel vertragingen is verlopen.
    We proberen jouw belevenissen en werkzaamheden op deze manier te volgen.
    Geniet van het grote avontuur, maar pas goed op jezelf.
    Heel veel plezier toegewenst!

Groetjes van Jeene en Zwaantje

• 06 Februari 2015 - 09:12

Jose Alting:

Hallo Jenny,

Wat heerlijk dat je dit allemaal kunt doen. Geniet van alles en maak er een fijne tijd van.

Liefs,

José

• 06 Februari 2015 - 16:53

Marjan, Zussie :

Hey zus,

Hoe is het nu daar?
    Hoe was je reis naar K...?
    Ik hoop dat je het enorm naar je zin hebt daar!!
    En ik hoor het wel als er nog leuk en spannende dingen gebeuren.

dikke knuffel je zus<3

xx

• 07 Februari 2015 - 14:46

Fam Bos:

Fijn dat het naar je zin is natuurlijk wel even wennen.Een gekko is een nuttig dier haalt insecten weg

Veel plezier en werk genot